Eurospektrum: Jak wchodzić na rynki zagraniczne – strategia eksportowa krok po kroku

08 KWIECIEŃ 2019, 15:00-16:30
UE WROCŁAW, sala 4W

PLAN SZKOLENIA:

1. Eksport jako możliwości rozwoju Twojej firmy
– Analiza pozycji konkurencyjnej Twojej firmy oraz jej możliwości eksportowych
– Wyznaczanie celów eksportowych na poszczególnych rynkach docelowych
2. Które rynki eksportowe wybrać? Metody wyboru rynków zagranicznych
– Jak skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych
– Jak różnice kulturowe wpływają na sprzedaż, negocjacje i strategię ekspansji w poszczególnych krajach
– Gdzie szukać informacji o rynkach zagranicznych, konkurentach i klientach
– Kto może mi pomóc w analizie rynków oraz ekspansji zagranicznej
3. Budowa skutecznej strategii eksportowej
Strategia produktowa
– Wyznaczanie przewag konkurencyjnych mojego produktu
– Adaptacja produktu do potrzeb rynku zagranicznego
– Jak znaleźć wartości dla klienta zagranicznego by mój produkt był atrakcyjny
– Budowa oferty dla partnerów zagranicznych
– Wybór strategii produktowej na różne rynki
Strategia cenowa
– Jakie czynniki wpływają na moją cenę na różnych rynkach zagranicznych
– Inwentaryzacja cen produktów konkurencji zagranicznej
– Metody wyznaczania korzyści cenowej dla nabywcy oraz dystrybutora na rynkach zagranicznych
– Możliwość w zakresie polityki rabatowej
– Strategia penetracji czy wysokich cen – jaką strategię stosować?
Strategia dystrybucji
– Kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych
– Eksport pośredni vs. Eksport bezpośredni – wybór najefektywniejszych rozwiązań na danym rynku zagranicznym
– Skuteczna współpraca z agentem w handlowym
– Filia, oddział, joint-venture – co i kiedy wybrać
– Jak korzystnie współpracować z dystrybutorem:
– Jak wybrać dystrybutora
– Wyznaczanie zadań dla dystrybutora
– Sprawdzenie potencjału zagranicznego dystrybutora
– Zarządzanie kanałem dystrybucji na wybranych rynkach
Strategie komunikacji i promocji na rynkach zagranicznych
– Działania w kierunku zdobycia zagranicznego kontrahenta
– Komunikacja z zagranicznym dystrybutorem na wybranych rynkach
4. Wybór działań taktycznych służących realizacji strategii eksportowej
5. Budżet i harmonogram wdrażania strategii eksportowej
6. Sesja pytań i odpowiedzi

Korzyści – w trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się m. in. jak:

– Analizować gotowość firmy do eksportu oraz konkurencyjność na rynkach zagranicznych;
– Skutecznie zbadać otoczenie biznesowe przedsiębiorstwa na rynkach docelowych;
– Optymalnie wybierać rynki zagraniczne do ekspansji;
– Ustalać przewagi konkurencyjne produktu na rynkach eksportowych;
– Zaadaptować produkt do wymogów wskazanych rynków zagranicznych;
– Dobrać cenę eksportową do rynku docelowego;
– Dobierać kanały dystrybucji na rynkach zagranicznych do swojego modelu działalności
– Wykorzystać narzędzia marketingowe by pozyskać zagranicznych dystrybutorów i klientów.

Zapisz się na ten warsztat:

Imię*:

Nazwisko*:

E-mail*:

Telefon*:

Uczelnia i rok studiów*:






Klikając przycisk zapisz się, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych w celu wysyłania zaproszeń na organizowane przez nas warsztaty drogą mailową. Podanie danych jest dobrowolne. Zostałem poinformowany o tym, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych są Drogowskazy Kariery® z siedzibą na ul. Krakowskie Przedmieście 20/22 lok. 21, 00-325 Warszawa.